Nyhed

Søg på vores hjemmeside

Sikke en tur for U13-1 drengene, som fik en flot 2.plads med hjem fra North Limburg Cup 2018 i Holland. Finale søndag aften Greve Fodbold - AAB tabte vi 0-2.

Rejseplanen:

• Torsdag Aften / Nat – bus til Holland
  • Fredag Badeland ved siden af Schalke 04 stadium
  • Lørdag Turnering / Gruppespille
  • Søndag Turnering / Mellemrunden og Finaler
  • Søndag Aften / Nat – Bus til Danmark
  • Hjemkomst mandag morgen 2.pinsedag kl.8:00

Torsdag og fredag
Det var primært rejsetid og socialt samvær. Vi tog afsted torsdag aften kl.22:30 fra Greve Fodbold´s P-plads med Bus, som vi delte med B93 U15 drenge og 2 hold fra FC Damsø U13 piger. Vi ankom til Schalke 04 stadium, hvor badelandet lå på modsatte side. Så vi fik en lille tur rundt om stadium. Efter badeland kørte vi til Hotellet og lå os indkvartere. Herefter der var tid til afslapning og senere aftensmad inden sengetid ved 22-tiden.

Lørdag – Gruppespil i Sportspark Ottesum
Morgenmad, afslapning, optakt og taktik til dagen. Kickoff kl.14:15

5 grupper af 4 hold i alt 20 hold i U13 rækken. Holdene kom fra Holland, Denmark og Tyskland.

Gruppe E: Greve Fodbold, Randers Freja, Achates NED, VV Terneuzen NED

Resultater Lørdag:
Greve Fodbold -  Achates 11-0
Greve Fodbold -  VV Terneuzen 1-0
Greve Fodbold -  Randers Freja 0-2

Resultater betød at vi blev 2´er i gruppespillet. De tre bedste 2´ere gik videre med de fem 1´ere, som skulle danne finale mellemrunden med 2 puljer af 4 hold.

Søndag – Finale mellemrunden i Sportspark Groesbeek

Greve Fodbold -  Ado 1-0
Greve Fodbold -  Vitesse 2-0
Greve Fodbold -  Hedensted IF (1) 1-1

Det betød, at vi med 7 point vandt foran Hedensted IF som havde 5 point, og dermed var vi Finaleklar mod AAB, som havde vundet den anden pulje.

Finalen søndag kl.18:15

Greve Fodbold mødte AAB, som vi spillede ganske godt imod. Vi var ganske godt med og drengene viste stadig farlighed og overskud. AAB får tilkendt et straffe midt i 1.halvleg som knækker os lidt. Vi formår alligevel at skabe tryk på AAB´s banehalvdel, men en skræmmende stor AAB´s målmand klarede skærene for dem flere gange, hvor Greve kom i gennem.

AAB Scorede igen i 2 halvleg, men Greve fortsatte med at presse højt i banen som gav flere gode muligheder, men heldet var ikke med os, vi taber finanlen med 0-2.

Trænerteamet Michel og Mads var mega stolte af drengene, som virkelig viste, at der er talent og potentiale i de her U13 drenge. Medical Lone var på overarbejde allerede fra 2.kamp om lørdagen, da modstanderen var virkelig hårde mod vores drenge. Til trods skavanker, knubs viste drengene moral, holdånd og figther vilje ud over det sædvanlige.

Forældregruppen bag drengene bakkede op på bedste maner, sørgede for morgenmad og frokost alle tre dage foruden at være der til kampene, som i den grad betød noget for drengene.

Hjemrejsen – Søndag aften
Drengene var forståelig trætte da bussen og hentede os kl.21:45, men der blev alligevel sunget med fuld gas i bussen den første time, inden de faldt i søvn af udmattelse

Ankomst til Greve mandag morgen ved 8-iden.

Det var Pinsen 2018 for Greve Fodbold U13-1, som nu skal hjem og forsvarer førerpositionen i den hjemlige liga U13 Mesterrækken pulje 1, hvor der resterer 3 kampe tilbage af sæsonen. Det var ordene fra Holdlederen.

De bedste fodbold hilsner

Claus Kranker Jensen
Holdleder U13-1 Elite – Årgang 2005

logo
Kontakt os
Du er velkommen til at sende os dit spørgsmål, og vi vil vende tilbage så hurtigt som muligt.